Izrada sajta / vesti

Web i Print dizajn | Blog vesti | uvek bolji, web studio

Google PageRank

Kako PageRank rangira i daje glasove stranicama

Izrada_sajta


Pošto je Google broj jedan pretraživač u svetu, lider je u određivanju koji sajtovi su najrelevantniji za pretragu reči i pojmova. Ako pokrenete biznis sajt i želite da budete primećeni od strane pretraživača, treba voditi računa da se poboljša Google PageRank.Ovaj sistem je prvi razvijen na Stanford univerzitetu kao doktorski rad na istraživačkom projektu Larry Page (po kome je usvojeno ime "PageRank"), Google ranking stranica je zasnovana na istraživanju matematičkih osobina vezujući sistem celokupnog World Wide Web-a. Larry Page u svom razvojnom projektu razvio je i definisao metod koji broji i kvalifikuje svaki link na Internetu, dajući svakom linku po glas. Strane koje imaju linkove odnosno veze sa više popularnih sajtova nose veću težinu od manje popularnih sajtova.

Kako PageRank rangira i daje glasove stranicama?

Google PageRank određuje matematičku formulu koja broji svaki link ka sajtu kao više ili manje vredan glas. U suštini, Vaš sajt mora da ima kvalitetan sadržaj “CONTENT” kojim se bori protiv svakog drugog veb sajta sa sličnim sadržajem i sličnim ključnim rečima. U suštini to predstavlja takmičenje u popularnosti. Sajt sa najviše ostvarenih linkova i veza, koje moraju biti najvrednije u kategoriji, osvaja viši rang popularnosti.

Zbog toga je važno da Vaš sajt da stekne takozvane povratne linkove sa drugih sajtova koji su u suštini bitni za glasanje o poverenju koje Vaš sajt treba da stekne. Svaki "glas" ili link za vaš sajt pomaže da se odredi vrednost vašeg sajta. Međutim to nije samo čisti broj linkova koje Vaš sajt dobija. Google takođe uzima u obzir stvarnu korisnost Vaših linkova i kliko ih je teško pregledati na sajtu koji nudi vezu ka vašem sajtu. Povratni linkovi (Backlink) čine Vaš sajt važnijim a i visoka popularnost sama će postići više rangiranje za Vaš sajt.

PageRank and SEO  

SEO Vašeg sajta u velikoj meri zavisi od toga koliko lako i brzo vaši potencijalni kupci mogu da nađu sajt kroz upit pretraživača. Ako je Vaš PageRank visok, to je veća verovatnoća da će Vas kupac naći, jer će rezultati pretrage staviti stranicu više na listi. Samo zbog te informacije treba uložiti vremena, truda i nebi li se postiglo visoko Google PageRank-iranje jer to svakako donosi i više posete Vašem sajtu što kasnije u krajnjem rezultatu daje i bolju konverziju ili prostije rečeno bolju prodaju.

Kako možete ojačati Google PageRank? Kao i kod svakog posla, Vaš sajt mora imati odgovarajuću marketinšku strategiju. Sa PageRank, to znači da morate biti primećeni ne samo od onih koji plaćaju Vaše usluge ili proizvode, već i od onih koji nisu Vaši neposredni korisnici usluga ili prozvoda.

Na Vašem sajtu se podrazumeva da ste već iskristalisali sadržaj sa izuzetnim kvalitetom bogatim i korisnim za sve posetioce. Sve to ste uradili koristeći unutrašnje metode SEO (keywords, meta tags i mnoge druge SEO tehnike), svakako trebalo bi da imate strategiju da Vaš sajt postane primećen od strane drugih. Evo nekih link building strategija koje mogu biti efikasne u postizanju bolje Google PageRank pozicije:

 -   Izlistajte Vaš sajt na vrednim i popularnim portalima, direktorijuma, blogovima. Izbegavajte takozvane "Link farme" koje nude malo ili nimalo vrednosti za vaše Povratne linkove (Backlink).

 -   Vaš sajt pregledan od strane popularnog i autoritativnog posetioca koga ste zainteresovali sadržajem na sajtu. Time formirate mišljenje koje imaja vrednost kupcima koji nisu pod uticajem novčanih podsticaja i otvarate mogućnost da Vas takvi posetioci linkuju na svojim web stranama.

 -   Istražujte druge sajtove slične tematike i pokušajte da ih podstakne da se povežu na vaš sajt. Zajednička ulaganja su dobar način za razmenu linkova i koriste jedni drugima kao dobar podsticaj u popularizaciji Web sajta.

 -   Priključite se popularnim onlajn forumima i postujte i objavljujte dragocene komentare i razgovore sa upisanim linkovima  ka Vašem sajtu. Na ovo možete i druge da podstaknete da učine isto ako žele da vide sličan efekat u poboljašanju u Google PageRank.

-   Objavljivanje tekstova o popularnim stvarima i temama, pisanje članaka sa linkovima ka Vašem sajtu se naziva Associated Content i to su veoma dobri primeri za efikasno delovanje na poboljšanju Google PageRank.

 -   Napišite "Clickbait" članke koji će privući pažnju društvenih mreža. Ovi članci mogu biti korisni izvori, kontraverznih, ili duhovitih stvari koje izuzetno privlače. Ako je jedan od članaka ili blog postova koje ste postavili na nekom od sajtovima pokupio dosta pažnje na društvenim mrežama, ne samo da će biti veliki backlink, nego će on biti i značajan podsticaj saobraćaja ka Vašem sajtu.

Google PageRank može biti manipulisan ?

Pošto je Google PageRank algoritam zasnovan na hipervezama ka web sajtu, mnogi webmasteri i SEO kompanije pokušavaju prodavati "high value" PageRanks linkove vlasnicima web-sajtova. Po dogovorenoj ceni, webmaster potencijalno može "kupiti" linkove na već popularnim veb sajtovima i vezati ka svom sajtu i time takođe može potencijalno dobiti viši rang na Google algoritam sistemu rangiranja.

Iako kupovina veza može biti dobra marketing strategija, Google je u uvek u potrazi i upozorava webmastere da ne pokušavaju da manipulišu PageRank sistem. Glavni razlog je što manipulacija devalvira ceo PageRank sistem. Ako webmaster bude primećen od strane Google-a da kupuje linkove koji omogućavaju podizanje u okviru PageRank sistema, onda će sajt vrlo brzo biti devalviran na Google-ovom sistemu ili zabranjen u potpunosti. Vaša pozicija na PageRank sistemu može biti oduzeta i vraćena na nulu, i još gore, vaš sajt može biti "u zaštićenom okruženju", što znači da se neće pojaviti na bilo kojoj listi rezultata pretrage.

Postoji legitiman način, međutim, da kupite linkove za svrhu marketinga, izbegavajući manipulaciju algoritma PageRank. Webmaster samo treba dodati “nofollow HTML atribut” koji omogućava Google pretraživač zna da je veza ne utiče na rangiranje u indeksu. Ovo omogućava vebmasterima da prodaju i kupe reklamne veze i linkove da pomognu povećanje saobraćaja bez uticaja na Page Ranking link sistem.

Dobijanje visoko Google PageRank svakako ne može biti automatsko. Potrebno je vreme i napor kako bi se osiguralo da vaš sajt kontinuirano pruža kvalitetan sadržaj i stiče veze sa drugim kvalitetnim sajtovima. Ali sa stalnim naporima legitimnim sredstvima, Vaš sajt može biti samo onaj kome će Google poslati prirodne mušterije.

Zaključak:

Webmasteri treba da budu svesni da veze nisu više jedna od glavnih i odlučujućih faktora u rangiranju sajta u Google PageRank. Novi sistemi ažuriranja od strane Google-a razvili su alate za popisivanje web sajta kao validnog samo u slučaju korisnog i vrdnog sadržaja “Content-a“. Džinovski pretraživač je u potrazi za relevantnim sadražajem, za jednostavnom upotrebom, i naravno kvalitetom.

Dakle, ako ste odvojili vreme da napravite sajt koji posetiocima omogućava sa lako snađu i pronađu ono što traže, kroz informacije i pogodne strukture samog sajta, verovatno će te se dobro rangirati na Google PageRank listi.

Ključne tačke koje treba da razmatrate kada kreirate sajt i ako planirate visoko mesto sa Google-om i drugim velikim pretraživačima su:

- Relevantnost -   Pazite da na sajtu obezbedite ono što obećava da će posetiocima biti od koristi. Ako su Vaš cilj ključne reči ili meta naslov, oznake ili drugi pokazatelji da imate kvalitetan proizvod, bolje proverite da li Vam posetilac veruje i da li će Vam dati poverenje sa tim jednim linkom ka Vašoj stranici. To mesto za sticanje poverenja je Vaša Home stranica koja mora biti jasna i čista i koja poziva na akciju.

- User-Friendly struktura - Mnogi vlasnici websajta zanemare da posvete veće vreme i analiziraju kako njihova struktura sajta zapravo izgleda i da li radi optimalno dobro. Jasan navigacioni meni sa posebnim naslovima olakšava posetiocima da pronađu ono što im nekada treba na Vašem sajtu. Koriste se padajući meniji umesto posebnih kategorija. Uverite se da posetioci znaju gde da nađu ono što im je potrebno, i naravno, da je to jednostavno za njih da se lako vrate odakle su krenuli.

- Quality - Nivo u Izradi sajta koji je potrebno dostići povećan je u poslednjih nekoliko godina. Kako Google nastavlja svoj put ka dostizanju savršenog iskustva korisnika na webu, morate da se trudite da i Vaš sajt drži korak sa tim trendom. Naravno, nikada nećete dostići savršenstvo koje Google predlaže, ali približivši se tome vi će te se približiti i toj poziciji broj jedan u svojim pretragama. Sadržaj odnosno kvalitet je imperativ za nove korekcije na vašem sajtu. Ako je Vaš web sajt zastareo, nebitan ili ima nizak sadržaj kvaliteta, uklonite ga! Sada, možete imati mnogo manje sadržaja na sajtu za visoko mesto, ako je sajt nov, relevantan i poseduje visoko kvalitetan sadržaj.

Google od Vas ne očekuje da vi ispunite sve standarde, ali on očekuju da barem pokušamo da dostignemo najbolje. Dani Blackhat i Gray Hat SEO strategija su završeni. Novi dan je doneo jasnu sliku o tome šta ljudi zaista žele. Google nema problema da Vam kaže šta treba da uradite da se takmičite za svoje Top Ranking mesto, samo pročitajte njihovu upotrebu i potrudite se da nastavite sa svojim preporukama.

Ako osećate da Vam je potrebna pomoć sa planiranjem sajta ili pisanje njegovog sadržaja, nije sramota pitati za pomoć. Postoje stručnjaci svuda koji će Vam pomoći u stvaranju top-ranking sajta na kome Vam je potreban sadržaj koji posetioci mogu ceniti.

*Hvala Vam što pratite naše blog članke koje smo pronašli za Vas. Nastavite svoje putovanje i obezbedite najnovije
 Web Development informacije sa našeg sajta.*

Pozovite nas radi dogovora ili ponude - Izrada sajta




Ako Vam je potreban profesionalan sajt onda je izradasajta tu za Vas